HARI RAYA AIDIL ADHA 5 OKTOBER 2014 (10 ZULHIJAH 1435H)

Assalamualaikum sahabat semua... Saya ni suka sangat berkongsi apa yg saya lakukan.. Al maklum bukan apa hanya suka2 sahaja tak lebih dari itu...ini pulak saya kongsikan sambutan hari raya aidiladha di rantauan..memang sedih la tp apa leh buat kan dh tugas kepada negara katakan...tp saya happy juga sebab ramai kawan2 yg sudi hadir ke rumah kami utk meraikan hari raya bersama2 kawan2 di perantauan...memang penat tak trkata di buatnya sbb tak henti2 org brkunjung ke rumah dari pagi sampai ke malam...kami je yg buatkan meriah hari raya ni...sbb di sarawak dorang hanya sambut dgn famliy dorang sahaja ..tp kami pulak punya aktiviti lain lg kunjung mengunjung antara sahabat2 semenanjung kami sahaja...alhamdulillah trubat juga rindu di kampung halaman..ini saya kongsikan sedikit sebanyak kemeriahan sambutan aidiladha..

Ini pulak ketupat palas semestinya setiap tahun akan saya buat utk di hidangkan pd tetamu yg datang

Ketupas palas yg sudah di rebus

Ini tapai pulut selalunya kalu kami di sebelah pantai timur menggunakan daun getah utk membalut tapai tapi saya pulak guna daun pisang aje sbb di kuching ni susah nk cari daun getah katakan...

Ini ada lah nasi dagang fav kami semestinya setiap raya haji pasti hidangan ini yg akan di jamukan utk tetamu yg datang  

Nasi dagang beras merah.. Kelate punya

Gulai ikan tongkol

Para tetamu yg hadir

Kak Ina Sekeluarga

Tetamu

Sulinda sekeluarga

Ustazah Gie

Sazali & Mamu

Skuad

Kak wan & zai

Achiqzam

Menu raya

Menu raya kami

Video Izan anak zai :)

No comments:

Post a Comment